Kolesarjenje

Kolesarjenje postaja iz dneva v dan bolj priljubljena oblika rekreacije, vse bolj je pomembno  v turistični ponudbi in predstavlja vse bolj tudi obliko vsakodnevne mobilnosti. Še zlasti to je v času globalnih podnebnih sprememb ključnega pomena za zmanjševanje ogljičnega odtisa, za manj emisij v ozračje. Tako tvori kolesarjenje prvi steber trajnostne mobilnosti, kamor sodi še hoja, temu sledi drugi steber javni potniški promet, tretji je motorni promet, četrti tovorni promet in peti steber celostno prometno načrtovanje. Kaj pa se skriva za temi visokoletečimi besedami? Kakšna je kolesarka podoba ljubljanske urbane regije? Ob vsem tem v oddaji Nedeljska reportaža, v nedeljo 7. maj 2023, ob 14,30h Prvi program Radio Slovenija.

Kolesarji na Dunajski cesti v Ljubljani, foto Miran Kambič, arhiv MOL 


Sogovorniki

Matic Sopotnik, vodja oddelka za gospodarske dejavnosti in promet Mestna občina Ljubljana, foto Milan Trobič



Matej Gojčič, namestnik direktorice Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije, foto Milan Trobič




Urša Peršič vodja projekta Trajnostni krog po Ljubljanskem barju, foto Milan Trobič




Jan Klavora, ustanovni član Zavod Tovarna trajnostnega turizma GoodPlace, arhiv Jan Klavora

Matija Klanjšček, geodet in kolesarski vodnik, član Zavoda Tovarna trajnostnega turizma GoodPlace,  foto arhiv Zavod Tovarna trajnostnega turizma GoodPlace


Kolesarjenje v Ljubljani

Ko govorimo o kolesarjenju, je Ljubljana idealno mesto za te aktivnosti, bodisi za rekreacijo, vsakodnevne prevoze na delo ali po drugih opravkih ali pa turistično raziskovanje in potepanje. O tem nam je v oddaji  več povedal Matic Sopotnik, vodja oddelka za gospodarske dejavnosti in promet Mestna občina Ljubljana.

Mestno kolo v  Ljubljani, Foto Nino Kolarev, arhiv MOL


Zavedanje o trajnostni mobilnosti je vse večje in zato si na vseh ravneh prizadevajo za zmanjšanje prevozov z osebnimi vozili. Zato postaja kolesarjenje tudi z uporabo tako imenovanih e-koles pomemben del te mobilnosti. V Ljubljani in njeni okolici pa se že dogaja tudi to, da je kolesarska infrastruktura polege dnevne mobilnosti namenjena tudi za rekreacijo in turizem. In kakšni so cilji znotraj ljubljanske urbane regije? Več je v oddaji povedal Matej Gojčič, namestnik direktorice Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije.

Kolesar, foto Nik Rovan, arhiv MOL

Barje

Konkreten primer izpeljave tematskih  kolesarskih poti v Ljubljani in njeni okolici je Trajnostni krog po Ljubljanskem barju, ki ga je predstavila vodja tega projekta  Urša Peršič.

Kolesarjenja na Ljubljanskem barju, foto arhiv MOL

Kolesarjenja na Ljubljanskem barju, foto arhiv MOL

Kolesarjenja na Ljubljanskem barju, foto arhiv MOL

Kolesarjenja na Ljubljanskem barju, foto arhiv MOL

Kolesarjenja na Ljubljanskem barju, foto arhiv MOL

Kolesarska strategija

Turizem Ljubljana je najel Konzorcij Zavoda trajnostni turizem Goodplace , Zavod Aliansa in Zavod Marsky, da zanje pripravijo projekt kolesarske strategije za osrednjo Slovenijo. Vsi omenjeni so se povezali in izpeljali naročilo, to je vsebovalo umeščanje kolesarskih poti v prostor in spremljajoče dejavnosti. Komu je namenjen ta projekt pove v oddji Jan Klavora, ustanovni član Zavoda trajnostnega turizma Goodplace.


Jan Klavora in Matija Klanjšček, foto Arhiv Jan Klavora


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika