Kolesarjenje
Kolesarjenje postaja iz dneva v dan
bolj priljubljena oblika rekreacije, vse bolj je pomembno v turistični ponudbi in predstavlja vse bolj
tudi obliko vsakodnevne mobilnosti. Še zlasti to je v času globalnih podnebnih
sprememb ključnega pomena za zmanjševanje ogljičnega odtisa, za manj emisij v
ozračje. Tako tvori kolesarjenje prvi steber trajnostne mobilnosti, kamor sodi
še hoja, temu sledi drugi steber javni potniški promet, tretji je motorni
promet, četrti tovorni promet in peti steber celostno prometno načrtovanje. Kaj
pa se skriva za temi visokoletečimi besedami? Kakšna je kolesarka podoba
ljubljanske urbane regije? Ob vsem tem v oddaji Nedeljska reportaža, v nedeljo 7. maj 2023, ob 14,30h Prvi program Radio Slovenija.
|
Kolesarji na Dunajski cesti v Ljubljani, foto Miran Kambič, arhiv MOL |
Sogovorniki
|
Matic Sopotnik, vodja oddelka za gospodarske dejavnosti in promet Mestna občina Ljubljana, foto Milan Trobič |
|
Matej Gojčič, namestnik direktorice Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije, foto Milan Trobič |
|
Urša Peršič vodja projekta Trajnostni krog po Ljubljanskem barju, foto Milan Trobič |
|
Jan Klavora, ustanovni član Zavod Tovarna
trajnostnega turizma GoodPlace, arhiv Jan Klavora |
|
Matija Klanjšček, geodet in kolesarski vodnik, član Zavoda Tovarna
trajnostnega turizma GoodPlace, foto arhiv Zavod Tovarna trajnostnega turizma GoodPlace |
Kolesarjenje v Ljubljani
Ko govorimo o kolesarjenju, je Ljubljana
idealno mesto za te aktivnosti, bodisi za rekreacijo, vsakodnevne prevoze na
delo ali po drugih opravkih ali pa turistično raziskovanje in potepanje. O tem nam je v oddaji več povedal Matic
Sopotnik, vodja oddelka za gospodarske dejavnosti in promet Mestna občina
Ljubljana.
|
Mestno kolo v Ljubljani, Foto Nino Kolarev, arhiv MOL |
Zavedanje o
trajnostni mobilnosti je vse večje in zato si na vseh ravneh prizadevajo za
zmanjšanje prevozov z osebnimi vozili. Zato postaja kolesarjenje tudi z uporabo
tako imenovanih e-koles pomemben del te mobilnosti. V Ljubljani in njeni
okolici pa se že dogaja tudi to, da je kolesarska infrastruktura polege dnevne
mobilnosti namenjena tudi za rekreacijo in turizem. In kakšni so cilji znotraj
ljubljanske urbane regije? Več je v oddaji povedal Matej Gojčič, namestnik direktorice Regionalne
razvojne agencije Ljubljanske urbane regije.
|
Kolesar, foto Nik Rovan, arhiv MOL |
Barje
Konkreten primer
izpeljave tematskih kolesarskih poti v
Ljubljani in njeni okolici je Trajnostni krog po Ljubljanskem
barju, ki ga je predstavila vodja tega projekta Urša Peršič.
|
Kolesarjenja na Ljubljanskem barju, foto arhiv MOL |
|
Kolesarjenja na Ljubljanskem barju, foto arhiv MOL |
|
Kolesarjenja na Ljubljanskem barju, foto arhiv MOL |
|
Kolesarjenja na Ljubljanskem barju, foto arhiv MOL |
|
Kolesarjenja na Ljubljanskem barju, foto arhiv MOL |
Kolesarska strategija
Turizem Ljubljana
je najel Konzorcij Zavoda trajnostni turizem Goodplace , Zavod Aliansa in Zavod
Marsky, da zanje pripravijo projekt kolesarske strategije za osrednjo
Slovenijo. Vsi omenjeni so se povezali in izpeljali naročilo, to je vsebovalo
umeščanje kolesarskih poti v prostor in spremljajoče dejavnosti. Komu je
namenjen ta projekt pove v oddji Jan Klavora, ustanovni član Zavoda trajnostnega turizma
Goodplace.
|
Jan Klavora in Matija Klanjšček, foto Arhiv Jan Klavora |
Komentarji
Objavite komentar